Sabtu, 3 Ogos 2013

Post Tittle First Letter

.Assalamualaikum ♥
Peacee Yo(!) ^_^v


Tadi sesaja Admin lepak bukak Shoutbox aku and ada someone request tutorial kat aku :

Ye dik . thanks sebab requestkan tutorial yang tu . Seperti yang korang nampak sekarang ni tajuk entry aku ada macam kelainan sikit kan ? Itu pun kalau korang perasan lah . haha . 

Bagi siapa yang tak perasan , nah aku bagi korang tengok .. Tengok laa ...

 


Haaa . Kan ? Sekarang ni , tajuk entry aku dah makin cantik !Tapi aku dah tak guna dah benda ni. haha .  Saje nak ubah citarasa . Dulu , setiap tajuk entry aku huruf awalnya besar dan bewarna lain . kan ? Ada sesiapa ke yang berminat selain budak  tu ?

Bagi siapa yang nak cuba , boleh je ikut step di bawah ye :

1.  Dashboard > Template > Edit Html > Proceed 

2. Tekan Ctrl F serentak dan cari kod ini :

h3.post-title {
 
3. Ada jumpe ? Good ! So , sekarang korang copy kod ini pulak :

.post-title:first-letter {
font-size: 35px;
font-weight: bold;
line-height: 1.1em;
font-family: Comic Sans MS;
text-align: center;
color: #DF0174;

4. Paste di bawah bahagian h3.post-title {  . Contoh nya lihat ni :


 


**NOTE :

Warna pink , korang boleh tukarkan SIZE font title first letter tu ..
Warna merah , korang boleh tukar nama font yang korang suke ..
Warna biru , korang boleh tukar kod warna DI SINI ..

5. Dah selesai ? Boleh lah tekan PREVIEW dulu . Kalau menjadi , terus SAVE ya !


=Selamat Mencuba= hehe .

Tinggalkan komen anda di Dakwat Pen Putih  !

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birth

PitaPata Cat tickers