Selasa, 30 Julai 2013

Part 1 : The Secret Of The Lost Kingdom

Kerajaan yang hilang ditelan masa telah menyebabkan para saintis muda ingin mengkajinya. Bloom ketua para saintis telah bercadang kepada rakan-rakannya untuk mencari  Flow Oz.

Pada seminggu sebelum mereka menggembara , mereka menemui Pak Cik Lim. Pak Cik yang pernah menemui kota itu menceritakan segala-galanya macam mana bilau menemui Flow OZ.
Pak cik Lim berkata "Ketika pakcik sedang menangkap ikan di tengah laut.Pak cik melihat ke langit lalu berkata "nampaknya ribut akan melanda lebih baik aku pulang dengan segera". Lalu pakcik berlayar pulang ke jeti.Sebelum sempat pak cik sampai ke jeti , hujan yang lebat turun selebat-lebatnya. Secara tiba-tiba kapal pak cik dilanggar seuatu.Pak cik cuba melihat apa yang pak cik langgar tadi?Rupa-rupanya pak cik telah melanggar seekor ikan paus.Kapal pak cik musnah dilanggar paus.Pak cik berpaut pada sekeping papan.Pak cik cuba berpaut sekuat mungkin tetapi satu ombak yang besar telah melepaskan pelukan pakcik pada kayu itu.Kemudian pak cik tak ingat apa-apa.Pak Cik terfikir "mungkinkah aku akan mati bergini?".Tiba-tiba pak cik tersedar di tepi pantai.Pak cik  bangun dan membersihkan diri di pantai.Kemudian pakcik mengelilingi pulau. Pak cik melihat sebuah kota yang besar .Pada lantai kota itu dipenuhi dengan emas dan duit.Tiada penghuni di kota itu.Kemudian pak cik melihat sebuah papan yang berlumut.Pak cik cuba membaca perkataan pada papan itu.Walaupun agak susah untuk membaca akhirnya pakcik dapat membaca.Ia tertulis Kota Flow Oz"
Secara tiba-tiba pak cik Lim ditipa dari belakang.Pak cik Lim terkejut lalu memusingkan badanya pada orang yang menapanya.Orang yang menapanya dari belakang itu ialah seorang perempuan yang bernama Lisa.Lisa memberitahu pada pak cik yang dia mahu..........

Bersambung.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Birth

PitaPata Cat tickers